Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Laboratoria Przyszłości - styczeń 2023

Styczeń okazał się miesiącem kreatywnego budowania na lekcjach matematyki w klasach 6 i 7 oraz 7u na zajęciach kreatywności. Uczniowie klas 6 i 7 budowali z klocków Marionex, zakupionych w ramach projektu Laboratoria Przyszłości, różnego rodzaju czworokąty i trójkąty. Nazywali wykonane figury, wymieniali ich cechy charakterystyczne a na koniec obliczali pola zbudowanych figur. Tym sposobem poprzez zabawę świetnie powtórzyli wiadomości i utrwalili nabyte umiejętności. Uczniowie klasy 7u liczyli obwody wykonanych figur i budowali formy przestrzenne - był to dla nich trening wyobraźni i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Uczniowie klasy 7 na plastyce dalej poznawali, zakupiony w ramach projektu Laboratoria Przyszłości aparat fotograficzny, analizowali zależności pomiędzy nastawami w aparacie SONY RXIII i efekty jakie uzyskuje się po ich zastosowaniu. Poznali optykę aparatu, zakres jego ogniskowych, zaznajomili się także z problem temperatury barwowej światła. Na zajęciach rewalidacji uczniowie klasy 7 kontynuowali zajęcia dotyczące fotografowania aparatem SONY RX III. W ramach zajęć ćwiczyli zdjęcia, których tematem głównym był portret w świetle zastanym i sztucznym. Efekty pracy oglądaliśmy na ekranie monitora i przeprowadziliśmy ich analizę. Uczniowie klas 5a i 5b na lekcjach biologii wykonywali modele przestrzenne komórek zwierzęcych i roślinnych. Modele są prezentowane na małej wystawie w Galerii Szkolnej - dokumentację wykonano aparatem SONY DSC RX100 III. Udokumentowane również aparatem fotograficznym zostały styczniowe - zimowe prace plastyczne uczniów klasy 7u, które dekorują ich pracownię oraz korytarz. Zróżnicowana tematyka i bogactwo wykorzystanych materiałów pozwoliły na stworzenie bardzo pomysłowych i inspirujących prac.

Uczennice oddziału 1z/2z w ramach funkcjonowania osobistego i społecznego, poznały termometr, zakupiony w projekcie Laboratoria Przyszłości i sposób jego działania. Z pomocą nauczyciela na makiecie imitującej to urządzenie umieszczały w odpowiednich miejscach słońce - oznaczające dodatnią temperaturę oraz śnieżynkę, która oznaczała temperaturę ujemną.

Klocki Polydron i długopis 3D, zakupione w ramach projektu Laboratoria Przyszłości, zawitały na lekcje języka angielskiego do klasy 3. Dzieci, rozpoznając na poszczególnych klockach figury geometryczne, uczyły się ich angielskich nazw - circle, triangle, rectangle, square, hexagon. Uczniowie rozpoznawali kształty, nazywali je, powtarzali kolory oraz układali zdania o poszczególnych kształtach, np. : The square is red. Na koniec zajęć dzieci utworzyły z klocków przestrzenne budowle. Wykorzystując długopis 3D dzieci tworzyły trójwymiarowe kształty, wkleiły je do zeszytu i podpisały obrazki w języku angielskim. Ćwiczyli pisownie nowych, trudnych wyrazów.