Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

„Utworzenie ekopracowni Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 6 im. mjr. Hieronima Baranowskiego w Łodzi”

Logo: Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi

www.wfosigw.lodz.pl

Nazwa zadania: „Utworzenie ekopracowni Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 6 im. mjr. Hieronima Baranowskiego w Łodzi”.

Wartość ogólna zadania: 63 300 PLN Dotacja na dofinansowanie zadania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi: 60 000 PLN

Zakres projektu

Nowa pracownia została zaprojektowana z myślą uzyskania kilku funkcjonalnych przestrzeni do różnego typu aktywności uczniów, tj. pracy zespołowej, pracy indywidualnej oraz zajęć laboratoryjnych. Nauczyciel otrzymał swoje centrum dowodzenia.

Do pracy zespołowej w środkowej części sali lekcyjnej przewidziano trzy mobilne stoły o blatach w kształcie sześciokąta, umożliwiające łatwą zmianę ich położenia i aranżację ustawienia w zależności od potrzeb. Blaty stołów są zielone, co kolorystycznie ma korespondować ze stelażami ławek prostokątnych i krzeseł ustawionych pod oknami, a jednocześnie będą wyznaczały oddzielną strefę w pracowni. Stelaż stołów jest w odcieniach szarości. Do stołów sześciokątnych zakupiono 8 sztuk ergonomicznych krzeseł z tworzywa sztucznego z siedziskami w kolorze zielonym z funkcjonalną podstawą w kolorze szarym umożliwiającą maksymalne wykorzystanie przestrzeni pod krzesłem na torbę lub plecak.

Do pracy indywidualnej lub w parach służy będzie pięć ławek prostokątnych ustawionych przy ścianie południowej pod oknami. Takie ustawienie zapewnia uczniom dostęp do naturalnego oświetlenia padającego z lewej strony. Stosując zasadę „zero waste” zielone stelaże dotychczasowych ławek pozostały te same, natomiast blaty zostały zastąpione nowymi w kolorze buka. Na ławkach ustawione zostały powiększalniki elektroniczne dla osób bardzo słabo widzących oraz maszyny brajlowskie dla dzieci niewidomych.

Stanowisko pracy nauczyciela to przestronne biurko wraz z komodą w kolorze buka ustawione w północnozachodniej części pracowni. Nauczyciel do dyspozycji ma zestaw komputerowy, mikroskop biologiczny i stereoskopowy wyposażone w kamerę, wizualizer oraz zawieszony na ścianie W monitor interaktywny 86”. Do urządzeń elektrycznych przy biurku została doprowadzona sieć elektryczna i zamontowane gniazdka. Do biurka nauczyciela zakupiono ergonomiczne krzesło z podłokietnikami z tworzywa sztucznego z siedziskiem i oparciem w kolorze zielonym.

Pomoce dydaktyczne przechowywane są w regałach i komodach. Pięć częściowo przeszklonych regałów 4-półkowych ustawiono przy ścianie północnej w części lekcyjnej pracowni. Korpusy i fronty regałów w kolorze buka kolorystycznie współgrają z blatami ławek prostokątnych, biurkiem i komodami. Dwie komody z dwoma szafkami stanęły przy ścianie wschodniej. Nad nimi przymocowano system galeryjny do zawieszania obrazów. Posłużył on do zawieszenia pięciu ram o wymiarach 100cm x 70cm, w których zaprezentowanych zostało 5 królestw organizmów wg klasyfikacji Whittakera, obowiązująca w programie nauczania biologii. Ściana zyskał nie tylko walor dekoracyjny, ale również stanowi pomoc dydaktyczną. System galeryjny umożliwia dowolną zmianę aranżacji, może służyć także do zawieszania prac uczniów lub plansz edukacyjnych.

Część laboratoryjno-biblioteczna

Miejsce do przygotowania „mokrych” doświadczeń lub z użyciem odczynników chemicznych zaplanowano za przepierzeniem pracowni. Wcześniejsze zaplecze magazynowe zyskało dzięki temu nową funkcję laboratoryjną. Przy ścianie wschodniej z dostępem do wody bieżącej stanęły szafki pod zlewozmywakiem z ociekaczem oraz blat, na którym znalazło się miejsce na kuchenkę elektryczną, czajnik, blender i wagę, a wewnątrz szafek szkło laboratoryjne. Do ściany północnej, pod świetlikami dostawione zostały trzy ławki prostokątne z wymienionymi na nowe blatami. Stanowią one dodatkowe miejsce do wykonywania doświadczeń i obserwacji przyrodniczych. W okolicę ławek doprowadzona została instalacja elektryczna i zamontowano gniazdka. Obok ławek oraz na przeciwległej ścianie ustawiono regały na podręczniki, książki i filmy edukacyjne. Jest tu również miejsce na sejf z odczynnikami chemicznymi, lodówkę turystyczna i apteczkę pierwszej pomocy.

Oświetlenie

Dostęp do światła naturalnego w części lekcyjnej pracowni zapewniają okna na ścianie południowej. Aby zapewnić optymalne nasłonecznienie części lekcyjnej pracowni zamontowane zostały na nich podgumowane rolety w kasetach. Oprócz możliwości zaciemnienia sali podczas prezentacji materiałów na monitorze interaktywnym w słoneczne dni, stanowią ochronę przed nadmiernym nagrzewaniem się pracowni. Montaż rolet umożliwia udekorowanie parapetu podokiennego roślinami doniczkowymi, stanowiącymi żywe pomoce dydaktyczne. Oświetlenie sztuczne stanowi sześć natynkowych plafonów sufitowych led 28W w kolorze białym o średnicy 50 cm. Pozwala to na oszczędność energii w porównaniu z dotychczasowymi lampami jarzeniowymi. Aby doświetlić miejsce pracy na wyposażeniu pracowni znajdują się dwie lampy biurkowe.

Wydzieloną część laboratoryjno-biblioteczną pracowni doświetlają naturalnym światłem świetliki zmocowane na ścianie północnej. Światło sztuczne zapewnią trzy natynkowe plafony sufitowe led 28W w kolorze białym o średnicy 50 cm, które zastąpiły zniszczone lampy kuchenne.

Kolorystyka pomieszczenia

Wystrój wnętrza utrzymany jest w stonowanych jasnych barwach. Białe sufity i ramy okienne oraz jasnoszare ściany i rolety na oknach stanowią delikatne tło dla mebli w kolorze buka. Wykończenie dopełnia zieleń obecna na stelażach ławek i krzeseł, siedziskach i oparciach krzeseł ergonomicznych, blatach stołów sześciokątnych i krawędziach wykładziny PVC.

W ramach projektu zakupiono sprzęt audiowizualny: monitor interaktywny o przekątnej 86”, wizualizer, kamerę mikroskopową oraz szereg pomocy dydaktycznych, w tym zestawy doświadczalne do badania powietrza, wody, gleby, pozyskiwania energii odnawialnej oraz modele anatomiczne różnych organizmów.

Projekt służy społeczności szkolnej i internackiej Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 6 w Łodzi.