Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Laboratoria Przyszłości - marzec 2023

Klocki i język polski, czy to możliwe? Tak, udowodnili to uczniowie klasy 6 na zajęciach poświęconych omawianiu lektury „Bracia Lwie Serce”. Stworzyli z klocków, zakupionych w ramach projektu Laboratoria Przyszłości, elementy baśniowej krainy Nangijali. Podczas zajęć rozwijali wyobraźnię, przypominali treści powieści Astrid Lindgren oraz usprawniali koordynację wzrokowo-ruchową. 

Uczeń klasy 7u, na zajęciach rozwijających kreatywność, z pomocą nauczycielki wykonali ozdoby z drucików połączonych za pomocą lutownicy. 

Marzec, mimo bardzo zmiennej aury, pozwolił uczniom klas 1u, 3a, 3b i 7u, na zajęciach z funkcjonowania osobistego oraz edukacji przyrodniczej, odnaleźć pierwsze wiosenne zwiastuny. Co prawda z lupą, zakupioną w ramach projektu Laboratoria Przyszłości, ale jakże wyraźne. Kolorowe pąki kwiatowe i "kotki" na wierzbie, zieleniące się rośliny, wczesne wiosenne kwiaty oraz piórka ptaków budujących wiosenne gniazda to niezaprzeczalne sygnały nachodzącego ocieplenia i długo oczekiwanych ciepłych i słonecznych dni.  

Uczniowie klas 6 i 8 na zajęciach wychowania fizycznego wykorzystując blender, zakupiony w ramach projektu Laboratorium Przyszłości, przygotowywali pyszne zdrowe koktajle. Wszyscy wspólnie, dziewczęta i chłopcy, obierali, kroili i blendowali owoce. Dowiedzieli się o dobroczynnym wpływie codziennego spożywania koktajli i sprytnym przemyceniu pięciu porcji warzyw i owoców do swojego menu. Zdrowy truskawkowo-bananowy koktajl, wykonany z wykorzystaniem blendera, były podsumowaniem zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dziewcząt z klasy 5a. Dziewczęta rozmawiały o zdrowym odżywianiu a w szczególności o zastępowaniu cukru zdrowymi przekąskami. Wspólne przygotowywanie potraw, ich spożywanie i ciekawe rozmowy sprzyjały rozwijaniu wzajemnej komunikacji i współdziałania w grupie.

Jak zawsze zadziwili pomysłami uczniowie klas 3 szkoły podstawowej i 7u wraz z nauczycielkami przygotowując w ramach "Wielkanocnej ciastoterapii" niezwykłe wielkanocne wypieki. Przy użyciu miksera przygotowali ciasto drożdżowe, które fantazyjnie umieścili na wiosennych gałązkach i upiekli je w piekarniku. Otrzymane wytwory wykorzystali do udekorowania wazonów w klasach.

Uczniowie klas 7 i 8 podczas lekcji chemii, wykorzystując kupiony w projekcie Laboratoria Przyszłości, długopis 3D do stworzenia przestrzennego modelu budowy atomu oraz cząsteczki wody. Samodzielnie stworzyli model przestrzenny budowy atomu, dzięki czemu utrwalili podstawową wiedzę związaną z budową atomu dowolnego pierwiastka chemicznego, między innymi: rodzaje cząstek elementarnych, ładunek elektryczny cząstek elementarnych, rodzaje cząsteczek elementarnych w jądrze atomowym. Kolejnym wytworem wykonanym  długopisem 3D był model budowy cząsteczki wody, dzięki któremu stwierdzili, że cząsteczka wody ma kształt tetraedru. Ćwiczenie pozwoliło uczniom na poznanie: kształtów cząsteczek, zależności wielkości promienia atomu od położenia w układzie okresowym pierwiastków chemicznych, właściwości fizykochemicznych wody, czynników wpływających na zanieczyszczenie wody oraz poznanie obiegu wody w przyrodzie. Ciekawa i kreatywna lekcja chemii  wzmocniła wśród uczniów umiejętność współpracy w grupie, rozwinęła twórcze i przestrzenne myślenie.

Do dokumentowania naszych działań używamy, zakupionego w ramach projektu, aparatu fotograficznego.