Laboratoria Przyszłości - luty 2023
Początek lutego i leżący na ziemi śnieg zainspirował uczniów klasy 7u do badania temperatury powietrza na zewnątrz i w pomieszczeniu. Podczas zajęć z funkcjonowania osobistego i społecznego, z wykorzystaniem termometru kupionego w programie Laboratoria Przyszłości, dzieci sprawdzały jaka jest temperatura w sali lekcyjnej, temperatura powietrza oraz śniegu. Mierzyli także temperaturę wody gdy śnieg się roztopił, poznali warunki powstania lodu. Swoje spostrzeżenia zapisali w zeszytach, może kiedyś do nich wrócą.
Klocki Polydron i długopis 3D, zakupione w ramach projektu Laboratoria Przyszłości, zawitały na lekcje języka angielskiego tym razem do klasy 1. Dzieci, rozpoznając na poszczególnych klockach figury geometryczne, uczyły się ich angielskich nazw - circle, triangle, rectangle, square, hexagon. Uczniowie rozpoznawali kształty, nazywali je, powtarzali kolory oraz układali zdania o poszczególnych kształtach, np. : The square is red. Na koniec zajęć dzieci utworzyły z klocków przestrzenne budowle. Wykorzystując długopis 3D dzieci tworzyły trójwymiarowe kształty, wkleiły je do zeszytu i podpisały obrazki w języku angielskim. Ćwiczyli pisownie nowych, trudnych wyrazów. Klocki Polydron i długopis 3D, na języku angielskim, wykorzystywali również uczniowie klas 2a, 5a i 5b - tworzyli z klocków i filamentów walentynkowe serca.
W Walentyki uczniowie klasy 8, na zajęciach języka angielskiego, wykorzystali zakupiony w programie laboratoria Przyszłości mikrofon. W parach wypowiadali się co myślą o tym dniu i uzasadniali swoje wypowiedzi. Praca z mikrofonem okazała się ciekawą formą rozwijania umiejętności komunikowania się w obcym języku.
Uczeń klasy 5 na zajęciach rewalidacyjnych usprawniając koordynację wzrokowo – ruchową oraz małą motorykę budował bryły z klocków Marionex. Wykorzystał je do zaprojektowania przestrzeni mieszkalnej. Rozwijał wyobraźnię i orientację przestrzenną, utrwalał kierunki i pojęcia przestrzenne. Uczennice kl. 5 na zajęciach rewalidacyjnych wykonywały rysunki wypukłe z wykorzystaniem długopisu 3D. Wypełniając powierzchnię oraz kreśląc po śladzie usprawniały koordynację wzrokowo – ruchową. Wykonane rysunki będą służyły młodszym niewidomym kolegom do usprawniania percepcji dotykowej i rozpoznawania kształtów.
Luty, to tłusty czwartek, który zbliżał się wielkimi krokami… dlatego też aby tradycji stało się zadość uczennice z zespołu edukacyjno- terapeutycznego (klasy 1z, 2u, 2z, 3z) na zajęciach rozwijających kreatywność wspólnie z wychowawczyniami przygotowały ciasto na pączki. Na początku zapoznały się z potrzebnymi produktami: wąchały, dotykały i smakowały… . Największą radość sprawiło dziewczynkom wsypywanie składników do miski i mieszanie za pomocą miksera kupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Efekt wspólnej pracy zachwycił nie tylko uczennice ale również ich bliskich, razem jedli upieczone pączki. Było wesoło i bardzo smacznie.
Uczniowie klasy 7 w ramach rewalidacji zapoznali się ze stabilizatorem kamery i aparatu Gimbalem Air Cross 2 kupionym w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Zaznajomili się z instrukcją urządzenia. Wyszukali w Internecie dostępne i istotne aplikacje, wgrali je. Niestety okazało się, że należy doładować baterię aby urządzenie zaczęło działać - trzeba było czekać z wypróbowaniem urządzenia. Na kolejnych zajęciach uczniowie sprawdzili tryby pracy. Gimbal oferuje pełen zakres ruchu we wszystkich osiach. Uczniowie skupili się na poznaniu trybu Sport Gear Mode, w którym można z łatwością rejestrować sport i szybkie, dynamiczne sceny. Urządzenie można kontrolować za pomocą smartfona ponieważ gimbal posiada przełącznik, dzięki czemu każdą osią można niezależnie sterować, naśladując ruchy z telefonu. Chłopcy bardzo zainteresowali się nowym urządzeniem i już planują jak go wykorzystają do realizacji swoich pomysłów.
Duże wyzwanie postawili sobie uczniowie klasy 7u na zajęciach z kreatywności - luty z lutownicą, zakupioną w projekcie Laboratoria Przyszłości. Początki pracy z urządzeniem zaczęli od zapoznania się z budową lutownicy i wszystkimi elementami zestawu do lutowania. Jak sami stwierdzili nie jest to łatwe, małe elementy dla słabowidzących są mało widoczne - trzeba używać lupy. Aparat fotograficzny wykorzystujemy do dokumentowania naszych poczynań.