Laboratoria Przyszłości 4
Uczniowie klasy 7, na lekcjach fizyki, wykorzystali lupy do odczytania na termometrach temperatur otoczenia i temperatury cieczy. Obserwowali drobiny nadmanganianu potasu rozpuszczającego się w gorącej i zimnej wodzie. Podczas kolejnych zajęć z fizyki uczniowie zapoznali się z budową, zasadą działania i obszarami wykorzystania przyrządów optycznych, m.in. lupy, mikroskopu. Uczniowie oglądali przez lupę i mikroskop m.in. preparaty mikroskopowe. Oglądając ten sam preparat wyciągnęli wnioski, że lupa służy do obserwacji szczegółów budowy małych ciał, lecz jeszcze widocznych gołym okiem, a mikroskop do obserwacji ciał niewidocznych okiem nieuzbrojonym – szczegółów budowy wewnętrznej m.in. organizmów żywych.
Dzieci z klas czwartych i szóstych, na lekcjach matematyki, wykorzystywali lupy do odczytywania, interpretowania i kreślenia diagramów. Na zajęciach matematyki uczniowie klasy 6b, podczas omawiania brył przestrzennych, konstruowali (w trzech wymiarach) z klocków poznane graniastosłupy, tworzyli ich szkielety oraz siatki. Otrzymane z klocków pomoce służyły uczniom do obliczeń sum krawędzi, pól powierzchni oraz objętości graniastosłupów - przez zabawę do nauki.
W ramach zajęć z Laboratorium Przyszłości uczniowie z klasy 4u/8u zbierali zioła, suszyli i robili z nich napar- herbatkę ziołową. Obserwowali przez lupy rośliny zielne na każdym etapie przygotowań. Herbatka była pyszna! Najbardziej dzieciom smakowała ta z młodej pokrzywy. W Zespole Edukacyjno- Terapeutycznym odbyły się zajęcia z wykorzystaniem blenderu. Uczennice wąchały, dotykały i smakowały pysznych owoców, a na koniec przygotowały wyśmienity koktajl owocowy.
Na lekcjach informatyki, uczniowie klasy 8b, tworzyli prezentację multimedialną w programie Canva na temat ochrony środowiska. Do prezentacji użyli zdjęć wykonanych aparatem fotograficznym zakupionym w projekcie Laboratoria Przyszłości. Wykorzystane zdjęcia edytowali w programie do edycji zdjęć również zakupionym w projekcie.
Ciekawe wykorzystanie aparatu fotograficznego i długopisu 3D mieli uczniowie klasy 4b na lekcji języka angielskiego. Robili zdjęcia przedmiotom i miejscom znajdującym się wokół szkoły, a następnie pisali długopisem 3D słowa po angielsku (wejście - entrance, schody - stairs, plac zabaw - playground, huśtawka - swing, zjeżdżalnia - slide, droga - road, chodnik - pavement, trawa - grass, parking - parking lot, brama - gate, lake - jezioro, siłownia na zewnątrz - outdoor gym). Zakończyli zajęcia wpisaniem poznanych słów do zeszytu.
Uroczystości związane z zakończeniem szkoły przez uczniów klas maturalnych, realizowaniem zajęć muzyczno-teatralnych oraz zakończeniem roku szkolnego to liczne godziny z mikrofonami i aparatem fotograficznym. Jednocześnie aparat fotograficzny wykorzystywany jest do dokumentowania wyjść, wycieczek, imprez i uroczystości szkolnych.
W roku szkolnym 2023/2024 zrealizowano 113 godzin z wykorzystaniem sprzętu z Laboratorium Przyszłości.