Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Laboratoria Przyszłości - 3

Dzieci klas 1, 4u, 8u i zespołu edukacyjno-terapeutycznego z powodzeniem rozwijają swoje zainteresowanie kulinarne. Bardzo często na zajęciach, wykorzystując mikser, robią zdrowe soki, pieką ciasta i ciasteczka. Tym razem były to ciasto piernikowe i biszkopt z jabłkami. Kolejne zajęcia kulinarne były poprzedzone pogadanką o zdrowym odżywianiu i zapoznaniem się z instrukcją obsługi blendera oraz opiekacza do chleba. Uczniowie mieli okazję wykazania się w praktyce. Pod opieką nauczycieli przygotowali chrupiące tosty z pieczywa pszennego z różnymi dodatkami - żółtym serem, sałatą, tuńczykiem, ogórkiem, pomidorem...  Przy pomocy blendera dzieci zrobiły sos do tostów. Oczywiście na koniec wszystko z ogromną przyjemnością zjedli.

Uczniowie klasy 8 na zajęciach rewalidacyjnych poznali stację lutowniczą oraz elementy wykorzystywane do jej użycia: cynę, odsysacz, trzecią rękę, obcinaczki boczne, okulary ochronne, plecionkę i wkrętaki. Uczniowie poznali zasady działania stacji i zostali przygotowali do zadań praktycznych.

Uczniowie klasy 8, na lekcji chemii, stworzyli z wykorzystaniem długopisu 3D, przestrzenny model cząsteczki etenu oraz propenu. Dzięki temu mogli w sposób bardziej przystępny zrozumieć budowę cząsteczek alkenów tzn.: różnicę w wielkości atomów węgla i wodoru; jaki rodzaj wiązań chemicznych występuję pomiędzy atomami wchodzącymi w skład cząsteczek alkenów;  w jaki sposób przestrzenny rozłożone są atomy w cząsteczkach tych związków chemicznych. Trudny temat okazał się lepiej zrozumiany przez zadania praktyczne.

Uczniowie klas 6, na lekcjach biologii, stworzyli z wykorzystaniem długopisu 3D, przestrzenny model motyla, pszczoły, dżdżownicy oraz pijawki lekarskiej. Dzięki temu mogli w sposób bardziej przystępny zrozumieć anatomię owadów i pierścienic. Ponadto uczniowie utrwalili sobie wiedzę oglądając motyle i pijawki lekarskie z wykorzystaniem lupy.

Uczniowie klasy 3, na lekcjach matematyki, wykorzystywali klocki, z pomocą których poznały obwód trójkąta. Mierzyli boki swoich figur, przeliczali jednostki długości. Na zajęciach czytelniczych wykorzystywali lupy do czytania ciekawych opowiadań. Na lekcjach było dużo śmiechu i nauki przez zabawę.

Uczniowie klasy 6a, na godzinie wychowawczej, poznali nowy sprzęt, który szkoła otrzymała w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie zapoznali się z zasadą działania drukarki 3D, materiałami służącymi do wydruku, obsługą urządzenia oraz zastosowaniem wydruku w medycynie i przemyśle. Na koniec zajęć przeprowadzili pierwszy wydruk 3D.