Laboratoria Przyszłości - 3
Dzieci klas 1, 4u, 8u i zespołu edukacyjno-terapeutycznego z powodzeniem rozwijają swoje zainteresowanie kulinarne. Bardzo często na zajęciach, wykorzystując mikser, robią zdrowe soki, pieką ciasta i ciasteczka. Tym razem były to ciasto piernikowe i biszkopt z jabłkami. Kolejne zajęcia kulinarne były poprzedzone pogadanką o zdrowym odżywianiu i zapoznaniem się z instrukcją obsługi blendera oraz opiekacza do chleba. Uczniowie mieli okazję wykazania się w praktyce. Pod opieką nauczycieli przygotowali chrupiące tosty z pieczywa pszennego z różnymi dodatkami - żółtym serem, sałatą, tuńczykiem, ogórkiem, pomidorem... Przy pomocy blendera dzieci zrobiły sos do tostów. Oczywiście na koniec wszystko z ogromną przyjemnością zjedli.
Uczniowie klasy 8 na zajęciach rewalidacyjnych poznali stację lutowniczą oraz elementy wykorzystywane do jej użycia: cynę, odsysacz, trzecią rękę, obcinaczki boczne, okulary ochronne, plecionkę i wkrętaki. Uczniowie poznali zasady działania stacji i zostali przygotowali do zadań praktycznych.
Uczniowie klasy 8, na lekcji chemii, stworzyli z wykorzystaniem długopisu 3D, przestrzenny model cząsteczki etenu oraz propenu. Dzięki temu mogli w sposób bardziej przystępny zrozumieć budowę cząsteczek alkenów tzn.: różnicę w wielkości atomów węgla i wodoru; jaki rodzaj wiązań chemicznych występuję pomiędzy atomami wchodzącymi w skład cząsteczek alkenów; w jaki sposób przestrzenny rozłożone są atomy w cząsteczkach tych związków chemicznych. Trudny temat okazał się lepiej zrozumiany przez zadania praktyczne.
Uczniowie klas 6, na lekcjach biologii, stworzyli z wykorzystaniem długopisu 3D, przestrzenny model motyla, pszczoły, dżdżownicy oraz pijawki lekarskiej. Dzięki temu mogli w sposób bardziej przystępny zrozumieć anatomię owadów i pierścienic. Ponadto uczniowie utrwalili sobie wiedzę oglądając motyle i pijawki lekarskie z wykorzystaniem lupy.
Uczniowie klasy 3, na lekcjach matematyki, wykorzystywali klocki, z pomocą których poznały obwód trójkąta. Mierzyli boki swoich figur, przeliczali jednostki długości. Na zajęciach czytelniczych wykorzystywali lupy do czytania ciekawych opowiadań. Na lekcjach było dużo śmiechu i nauki przez zabawę.
Uczniowie klasy 6a, na godzinie wychowawczej, poznali nowy sprzęt, który szkoła otrzymała w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie zapoznali się z zasadą działania drukarki 3D, materiałami służącymi do wydruku, obsługą urządzenia oraz zastosowaniem wydruku w medycynie i przemyśle. Na koniec zajęć przeprowadzili pierwszy wydruk 3D.