Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Laboratoria Przyszłości - maj 2023.

#LaboratoriaPrzyszłości, #LaboratoriaPrzyszlosci

Maj na lekcjach matematyki w klasach 5a i 6 to budowanie klockami. Różnorodne klocki, zakupione w ramach Laboratorium Przyszłości, uczniowie wykorzystywali na zajęciach poświęconym bryłom. Budowali z klocków graniastosłupy - od najprostszych: prostopadłościanu i sześcianu po graniastosłupy trójkątne, pięciokątne i sześciokątne. Uczniowie wykazali się bardzo dużą kreatywnością, a cztery rodzaje klocków dały możliwość sprawdzenia swoich umiejętności konstrukcyjnych. Powstała urozmaicona kolekcja figur przestrzennych. Kolejnym krokiem było rozłożenie brył, poznanie ich siatek i obliczanie pól powierzchni poszczególnych graniastosłupów.  Nauka poprzez zabawę sprzyjała rozwijaniu umiejętności manualnych, dała szansę do osiągania sukcesu i działania zespołowego. Trzeba mieć nadzieję, że takie lekcje geometrii uczniowie zapamiętają na dłużej. Z klockami geometrycznymi pracowali również uczniowie klasy 1u/3u - poznawali figury geometryczne, łączyli klocki w większe figury i budowali bryły przestrzenne. Lekcja wzbudziła duże emocje a budowanie z tych klocków wcale nie było łatwe. Dzieci doskonaliły koordynację wzrokowo-ruchową i zdolności manualne.

Uczniowie klasy 7, na lekcjach informatyki, podjęli wyzwanie skonstruowania robota zakupionego w projekcie Laboratoria Przyszłości. Szczegółowo przeanalizowali instrukcję montażu i zaczęli skręcać robota - było to wyzwanie. Ze swojej pracy przygotują prezentację, gdzie udokumentują poszczególne etapy swoich działań. Uczniowie klasy 8 na zajęciach informatyki wykorzystując długopis 3D wykonywali trójwymiarowe serca z okazji Dnia Matki.

Uczniowie kilku klas szkoły podstawowej odwiedzili Arboretum w Rogowie. Słoneczna pogoda pozwoliła na długi spacer wśród wspaniałych roślin. Dzieci szczególnie zachwyciły różaneczniki i oczko wodne. Uczniowie przejechali się kolejką wąskotorową do Jeżowa. Jednak największą atrakcją była jazda drezyną i ognisko z kiełbaskami. Wszyscy już nie mogą się doczekać kolejnego wyjazdu. Zdjęcia z wycieczki wykonywali aparatem fotograficznym zakupionym w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. 

Dzieci z klasy 1u/3u wykorzystały słoneczną pogodę i zajęcia z użyciem termometru mieli w terenie, na boisku szkolnym. W różnych miejscach - słonecznych, zacienionych, robili pomiary temperatury i analizowali otrzymane wyniki.